niedziela, 10 czerwca 2012

Czapka

Czapeczka  dla mojego synka.
Model nie chciał współpracować, więc czapa nie jest w pełnej okazałości. Sądzę, że musi być wygodna, bo nie starał się jej zdejmować :)



Początek : Zrób 4 o.ł. i zamknij 1 o. ścisłym zamyk.
1 rz.: 1 oł. , 5 o. ścisłych na kółku, 1 oczko ścisłe zamyk.
2-4 rz.: w każdym o. ścisłym zrób 1 o. ścisłe, 1 o. ścisłe zamyk. (=6 o.)
5-6 rz.: rób 2 o. ścisłe w każdym o. ścisłym, 1 o. ścisłe zamyk. (=24 o.)
7 rz.: co drugie oczko rób podwójne oczka ścisłe, czyli o. ścisłe, 2 o. ścisłe, o. ścisłe, 2 o. ścisłe itd (=36 o.)
8 rz.: co trzecie oczko rób podwójnie o. ścisłe, czyli, o. ścisłe, o. ścisłe, 2 o. ścisłe w jednym o. itd (=48o.)
9 rz.: co czwarte oczko rób podwójnie (= 60 o.)
Następnie rób wzorek wachlarza. Ja robiłam w 1 rzędzie wachlarza 2 słupki zamiast 4, bo wydawało wzór wydawał mi się "za gęsty". W kolejnych wachlarzach robiłam już do końca po 3 słupki.  




Dwa ostatnie motywy wachlarza robiłam z podwójnych słupków.

Rozmiarówka: ilość łuków przy wachlarzach 22-24-26 dla rozmiarów 56-68-80. Chociaż trzeba pamiętać, że grubość włóczki i szydełka też ma wpływa na rozmiar. Ja używałam szydła 4. Włóczka: nie wiem, ale moim zdaniem za gruba. Czapka mogłaby być cieńsza, delikatniejsza. Muszę wybrać się do pasmanterii...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz